MiND děti mají na svůj věk enormní přehled, vyspělé názory, znalost odborných cizích slov, bravurně dokáží diskutovat a argumentovat. Emočně jsou vysoce citlivé a sociální situace si interpretují dost neobvykle, jejich projevy chování jsou proto specifické. Vrstevníci jim často nerozumí a mnoho dospělých je vnímá jako drzé či nevychované. Bývají nepochopeni a nepřijímaní, protože okolí vnímá jen 15% celého dění. Mezi většinovou společnost proto mentálně i sociálně těžko zapadají.
Emoční inteligence je schopnost propojit pocity a myšlenky pro uskutečnění optimálního chování, poněvadž to je klíčové pro spokojené vztahy se sebou samým a s ostatními.
Emoce jsou zdrojem informací o sobě a druhých.
U dítěte či jakéhokoliv člověka skutečně vidíme, vnímáme jen 15%, a to díky jeho chování a řeči; ovšem 85% v podobě jeho pocitů a myšlenek je nám ukryto.
Je proto důležité se ptát „PROČ?“ dělá co dělá, říká co říká, reaguje jak reaguje,… zjistit, co je příčinou, co je skutečně „pod povrchem“.
Emoční inteligence (dále jako EI) odráží schopnost vnímat, používat, rozumět a řídit emoce, které se uskutečňují prostřednictvím tří oblastí:
Každá oblast je rozdělena do dílčích kompetencí – celkem definujeme 8 kompetencí emoční inteligence.
Metodika Six Seconds poskytuje způsob využití emoční inteligence v každodenním životě. Cílem je využít tuto část EI k provedení co nejlepších činů týkajících se dítěte a ostatních.
Úroveň emoční inteligence je vyjádřena emočním kvocientem (EQ).
Díky nástrojům EQ diagnostiky (tj. diagnostiky sociálně-emoční inteligence) metodologií Six Seconds umíme zjistit celkovou úroveň (výši EQ), klíčové oblasti i kompetence emoční inteligence dítěte a porovnat je s vnímáním rodiče. Na základě výsledků a následné společné diskuze s dítětem i rodičem rozkryjeme sociálně-emoční kompetence dítěte a ukážeme možnosti jejich rozvoje.
Více o průběhu a výsledcích EQ diagnostiky (tj. diagnostiky sociálně-emoční inteligence) v Qiido PP Poradně.