Velmi chytré, ale odmítá dělat věci bez smyslu!
Mnoho vlastních nápadů, ale těžko přizpůsobivé.
Výborně si pamatuje, ale jen to, co ho zajímá.
Oproti vrstevníkům je vědomostně napřed, ale sociálně pozadu.
Má vyspělé názory, ale chová se jako malé.
Rychle chápe, ale opakovat dokola ho nebaví.
Má jasný názor na věc, ale ve vnímání druhých je drzé.
Chce všemu rozumět, ale nerespektuje autority.
Působí suverénně, ale snadno podlehne emocím, je přecitlivělé.
S dospělými rádo diskutuje, ale s vrstevníky si nerozumí.
Řešíte tyto situace dnes a denně?
Pokud ano, tak je pravděpodobné, že máte doma MiND dítě a potřebuje specifický přístup.
Vyplňte dotazník a odešlete. Po odborném psychologickém vyhodnocení se Vám do 5 pracovních dní ozveme emailem zpět s výsledkem a doporučením následných kroků. V případě dřívějších dotazů nás můžete kontaktovat na poradna@qiido.cz
V ČR je ve věku 3-15 let až 220 000 nadprůměrně a mimořádně intelektově nadaných dětí.
Přibližně 44 000 z nich je mimořádně nadaných.
Zdroj: Početní bází jsou data ČSÚ k 31.12.2019 – Věkové složení obyvatelstva a z ní jsou počítány procenta MiND dětí v populaci.
Pro srovnání bylo dle MŠMT v České republice v roce 2019 diagnostikováno 2 244 nadaných žáků základních škol, z nich 894 bylo mimořádně nadaných. Stále je to jen zlomek (0,2 %) z celkového počtu 940 928 školáků.
Intelektově nadané dítě, tj. dítě s nadprůměrným a mimořádným IQ, jehož projevy chování jsou specifické, způsoby myšlení i učení originální a vnímání či interpretace pocitů bývají mnohdy neobvyklé.
Více o charakteristikách a osobnostních profilech MiND dětí na Kdo je MiND dítě.
Edukační video o typických charakteristikách MiND dětí
Ačkoli je vysoké IQ společným jmenovatelem MiND dětí, není tím jediným určujícím. S intelektovým nadáním se pojí typické projevy chování, způsoby myšlení, prožívání a vnímání. Jedná se o soubor mimořádných schopností a vlastností. A ty lze odhalit jen pomocí komplexních psychologických testů.
Všechny MiND děti mají specifické potřeby jak ve vzdělávání, tak v přístupu a komunikaci s nimi.
Bohužel klasické školní prostředí, kde chybí partnerský, přátelský, empatický, improvizační přístup, který poskytuje prostor pro sebevyjádření a seberealizaci, to s těmito dětmi mívá těžké, nezvládá je a často je pak označuje jako problémové, drzé, nevychované, s poruchou chování, ADHD, Aspergery, apod.
Proto pomáháme i pedagogům, školám, jak MiND děti poznat, pochopit a uspokojit jejich specifické potřeby v kognitivní i sociálně-emoční oblasti. Právě o tom je PROGRAM PRO ŠKOLY.
Poděkování patří Lindě Říhové a Martině Kalusové, které s obrovským nasazení a nadšením pracovaly na této kampani "Hledá se MiND dítě!", a to plně v režimu pro-bono. Byly mi obrovskou inspirací již od samého zrodu, právě díky jejich kreativním nápadům, neotřelému a odvážnému přístupu se nám povedlo oslovit tisíce rodičů potenciálních českých MiND dětí.
S vřelým díky, Miriam Janyšková